Podczas szkolenia uczestnicy ustalają hierarchię ważności poszczególnych potrzeb dziecka w sytuacji pójścia do szkoły przyjmując różne perspektywy: dziecka, rodziców, nauczyciela
Zastanawiają się też, co może wzmocnić ciekawość dzieci, zredukować ich lęk w sytuacji przejścia z przedszkola do szkoły oraz jak je wspierać. Ponadto omawiane są prawdy i mity na temat adaptacji dziecka do szkoły.
Cele szkolenia:
- rozumienie potrzeb dziecka związanych z adaptacją oraz swojej roli we wspieraniu dziecka w przejściu z przedszkola do szkoły
- ułatwienie zorganizowania przyjaznej adaptacji dziecka z etapu przedszkolnego do szkolnego
- tworzenie przyjaznego środowiska rozwojowego
- werbalizowanie własnych oczekiwań wobec szkoły, nauczycieli i rodziców
Odbiorcy szkolenia:
- nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wraz zainteresowanymi rodzicami
Czas trwania szkolenia:
- 5 godzin dydaktycznych
Cena szkolenia
Cena szkolenia uzależniona od liczby uczestników, miejsca szkolenia i dostępności trenerów
Ważne informacje:
Zobacz zasady udziału w szkoleniach Instytutu Komeńskiego
Dodatkowe informacje
Szczegółowe informacje można uzyskać pisząc na adres biuro@instytutkomenskiego.pl