Fundacja Komeńskiego opracowała na podstawie koncepcji dr Rogera Protta zestaw standardów jakości pracy z dziećmi
Byłam bardzo poruszona. Chcę być coraz bliżej dziecka, ale coś musi zmienić się w instytucji. Zmiany są możliwe. Zawsze istnieje jakieś pole rezerw i coś można poprawić. Dla mnie to była rewolucja w myśleniu i świadomość, jak bardzo przeszkadzają nam schematy w myśleniu o ważnych rzeczach. Nie będę nakładać na talerz tego, czego dzieci sobie nie życzą. Z większą wyrozumiałością popatrzę na spacerujące lub niechcące spać dzieci.
(Uczestniczka szkolenia)
Fundacja Komeńskiego opracowała na podstawie koncepcji dr Rogera Protta zestaw standardów jakości pracy z dziećmi. Szkolenie pozwala dowiedzieć się, jak wprowadzić w przedszkolu standardy podstawowe dotyczące:
1) żywienia, 2) snu i odpoczynku, 3) higieny i korzystania z toalety, 4) adaptacji nowych dzieci w przedszkolu i 5) uczestnictwa rodziców w życiu placówki.
Uczestnicy podczas szkolenia dowiadują się:
- jak określić spójny i jednolity stosunek całego zespołu przedszkola w zakresie zaspokajania potrzeb dzieci
- jak przeprowadzić analizę aktualnej sytuacji w placówce dotyczącej realizacji potrzeb dzieci i określić schematy poznawcze i wychowawcze dotyczące funkcjonowania dziecka w przedszkolu
- jak określić zmiany konieczne do wprowadzenia w placówce, aby lepiej zaspokajać podstawowe potrzeby dzieci
- jak przeprowadzić warsztaty z rodzicami dotyczące zaspokajania potrzeb dzieci w przedszkolu
- jak opracować materiały informacyjne dla rodziców na temat 5 podstawowych standardów
Cel szkolenia:
- wypracowanie przez zespół tzw. standardów minimalnych: precyzyjnie i krótko sformułowanych wymogów określających granicę między tzw. jakością dopuszczalną a niedopuszczalną. Każdy standard dotyczy jednego, konkretnego obszaru. Innymi słowy, standard mówi o tym, co przedszkole powinno w danym obszarze zapewnić
Efekty szkolenia:
- wszyscy pracownicy zaangażowani są w dyskusję oraz wspólnie opracowują standardy codziennej pracy, które mogą być włączone do regulaminu placówki
- szkolenie pomaga w integracji zespołu placówki w kierunku wspólnego myślenia o potrzebach dziecka
- opracowane zostają zasady obecności rodziców w przedszkolu
- wielu uczestników twierdzi, że szkolenie wprowadza wręcz rewolucyjne zmiany w myśleniu o potrzebach dzieci i uświadamia, jak bardzo przeszkadzają nam schematy wychowawcze
Odbiorcy szkolenia:
- wszyscy pracownicy przedszkola (dyrektor placówki, nauczyciele wychowania przedszkolnego, personel administracyjny, intendentka, kucharki, woźne)
Czas trwania szkolenia:
- 15 godzin dydaktycznych
Cena szkolenia:
Cena szkolenia uzależniona od liczby uczestników, miejsca szkolenia i dostępności trenerów
Ważne informacje:
Zobacz zasady udziału w szkoleniach Instytutu Komeńskiego
Dodatkowe informacje
Szczegółowe informacje można uzyskać pisząc na adres biuro@instytutkomenskiego.pl